Monday, June 7, 2010

dGentleMan

i`m backkk!!!!…ini merupakan bukti kebosanan aku yang berada di negara matahari terbit nih…hehehe…tajuk karut mengarut kali ini mcm yg tertulis tu…GENTLEMAN…so ladies…yg ni bkn utk korang…yg mana terasa diri dia `lady` tuh jgn baca!!…gurau jer…baca la nak baca pun …xde orang nak marah pun…hehe
so kali ni..aku nk bg tips for the guys ttg camne nk jd gentleman…ceh…mcm aku ni dah cukup gentle man jer…hahahaha…tipu jer ni…bukan tip or what so ever…sesaje…ni cuma pndapat aku ttg ciri2 seorang yg gentleman…pandangan aku pd perkataan `gentleman` ni…
gentleman…kenapa msti gentleman?…utk apa gentleman ni?…bg aku sng jer..for the ladies la…apa yg aku paham…gentleman ni..pasal bagaimana bersikap dgn orang sekeliling…especially the ladies la…camne respond bila brhadapan ngan kaum hawani…. so apa yg penting utk jd seorang yg gentleman ni?

`gentle`…ironiknya…the word `gentle“man` tu sndri mnunjukkan apa tu gentleman…gentle tu bukan la gentle cam sstgh org yg terlebih hormon estrogen(walaupun sepatutnye xde)…hahaha..pendek kata yg jenis aw!aw! tu….tp sopan santun,molek budi bahasa…orng kata sejuk mata memandang…orng tgk pun orng akan kata…ni dari keturunan baik2 ni…kalo ngan pompuan lak…cakap tu lembut je…biar ada beza time ckp ngan lelaki ngan time dgn pompuan…biar pompuan tu rasa feminin..rasa diri dia tu pompuan…aku berani bet…pompuan mesti suka ah kalo kewanitaan mereka tu terserlahnyer…xcaya try la…hahaha

`sensitive`…ni bukannye sensitif jenis sikit2 merajuk tu…ingat budak kecik ke hapa…tp peka…peka ngan perasaan org lain…terutamanya pompuan…pompuan kan emosi skit kan…jgn mare eyh…hakikat…hehehe…guys..yg ni pun aku berani bet la…pompuan mana x suka lelaki yg ambil tahu pasal perasaan diorang…so yg mana nk jaga hati makwe tu…peka-pekakanlah diri anda dengan `cuaca emosi` mereka…gentleman la skit…tgk kalo muncung cam makin panjang tu…pndai2 ar pujuk…hahaha…satu lagi tu…be a good listener…kalo awek cakap tu dgr…macam tu baru nampak kita ni amik berat pasal feeling meeling diorang…tp tgk org la…kalo pompuan yg jenis xbnyk cakap tu…xkan nak dengar angin je kot..pndai2 la meriahkan suasana…

`humor`….kenala pandai skit melawak…ni menunjukkan bhw gentleman ni flexible…senang didampingi…org pun happy bila sembang…xdela membosankan…ni kalo berdepan ngan pompuan kira trump card la ni…pompuan ni senang tergelak…kita buat lawak sikit pun diorang dah bntai gelak kaw2…kdg2 yg x lawak pun jd lawak…guys korng mesti tau nye la..kalo lelaki ni..lwk kena ada level2 tertentu baru bleh gelak…silap hb kena gelak psl wat lawak x jadi…sebab tu la aku sndiri pun suka usik budak2 pompuan…hahaha

`macho`…macho ni pun sebnarnya terdiri bnyk mende…aku sndiri pun xphm sgt perkataan ni..hahaha…tp pndapat aku la..kejantanan tu terserlah..korg paham2 la sndiri…psl mende ni kena tgk situasi semasa…cntohnya la..kalo tgh berpayung ngan awek masa hujan tu…pegang la payung tu…selebihnya tu korang paham2 la sndiri…satu lg…`protective`…bg aku ni pun termasuk dalm macho gak…maknanya kalo ngan pompuan ni…biar diorang rasa lelaki ni bleh diharap la lebih kurang…

`proud“rational`n`confidence`…bangga n yakin dgn diri sendiri plus rasional…ni kalo nak kira termasuk gak kot dlm macho nih…maknanya…gentleman ni x malu dgn diri sndiri…pastu yakin dgn diri…org kata `be yourself`…rasional ni..bila dah jenis rasional ni secara otomatiknye jd org jenis tenang…maknanya kalo yg jenis senang kelam kabut tu..cepat panik tu…terkeluar dari senarai lah jawabnye…hahaha..

rasanya cam banyk lg yg bleh nak di elaborate..tp buat masa ni..otak aku pikir bantal jer…mata dah kuyu dah…hahaha…apapun..bg aku…`gentleman` ni sinonim dgn `perfect man`…lelaki sejati…aku mngaku aku pun far from perfect…jauh ssgt…tp still just an opinian…masing2 mstila ada pendapatkan…so jgn malu2 la nak komen…free jer xkena byr pun…hahaha…especially comments from the ladies..psl diorang ni the best judges..ye la..the gentlemen is for the ladies kan…camtu gak la sebaliknya..hahahaha…

No comments:

Post a Comment